We Are Food

2017 – 2018

In de Brabantse keuken is veel mogelijk. Zeker in 2018, hét jaar van de Gastronomie. In Hart van Brabant hielpen we foodondernemers extra op te vallen. Hoe? Met het thema: Bij ’s mam in de keuken.

Deal

Het begon met een verhaal. Ik brainstormde mee met een groep deskundigen. Met de input schreef ik het verhaal voor Bij ’s mam in de keuken. Dat was de opdracht… Maar er gebeurde nog zo veel meer! Het werd een jaar lang leuke dingen doen, zo’n 8 uur in de week. 

Wat ik deed:

  • Mee brainstormen.
  • Verhaal Proeven Bij ’s Mam in de Keuken schrijven met al het leuks uit de brainstorm.
  • Meedenken over de fietsroute.
  • Advertentie Fietsroute Brabants Dagblad schrijven.
  • Zorgen voor online plaatsing van die advertentie.
  • Kick-off mee organiseren en groepjes begeleiden.
  • Mailingen maken in MailChimp.
  • Campagne-fotografie regelen. 
  • Mijn eigen keuken poetsen en ’s ochtends om 8 uur stoofvlees staan braden voor die ene foto.
  • Ansichtkaarten daarvan laten maken.
  • Facebookcampagne om horeca-ondernemers helpen op te vallen met het thema.
  • Meedenken over verspreiding van het boek Bij ’s mam in de keuken. 
  • Workshop Storytelling *Ontdek je geheime ingrediënt* ontwikkelen en promoten tijdens Festival Dear Future.
  • Interviews schrijven met foodondernemers en die delen als teaser voor de workshop. 

Collega’s

  • Nicole van Hoof als programmamanager en facilitator
  • Femke Arts als projectleider
  • Justine de Jong van Visit Brabant als marketeer
  • Joost Abbing als designer
  • Mariëlle de Wit als Facebook-partner-in-crime
  • Arnold Reyneveld als campagnefotograaf (met stagiaire Marvell)

Interview Henriëtte van den Hoek

Weggooien, dat kon ik niet. Dus daar stond ik dan ’s avonds, al die tomaten tot een saus te draaien. Rijen met potten hebben we gemaakt, want iedereen stond klaar om te helpen…

Jeske Paalvast

post@jeskepaalvast.nl
06 41 77 93 71

Waar ik werk?

Bij Seats2meet, in het Spoorpark
of bij jou aan tafel?

KVK  5134 4998
BTW NL001668793B28